ContactWorx & DELTA Fiber Nederland: partnership met gouden rand
Maarten van der Bruggen, Channel Manager Telesales bij DELTA Fiber Nederland
‘Wij zijn liever een grote klant bij een kleine partner dan andersom. Het helpt ons namelijk om snel te kunnen schakelen; we spelen graag kort op de bal en kijken het liefst meerdere keren per week mee. En bij ContactWorx kan dat gewoon.’
Aan het woord is Maarten van der Bruggen, Channel Manager Telesales bij DELTA Fiber Nederland. Dit Nederlandse telecombedrijf uit Schiedam maakt snel internet via glasvezel beschikbaar voor iedereen door de merken DELTA en Caiway in de markt te zetten. ‘Onze missie? Eind 2021 een miljoen adressen voorzien hebben van glasvezelaansluiting.’
Volledig vertrouwen in de samenwerking
‘Het vertrouwen om als volwaardig partner te fungeren was er vrijwel direct. ContactWorx belt outbound voor ons. Het doel is om klanten te werven op het gebied van internet, televisie en vaste en mobiele telefonie. Hiervoor bellen zij zowel bestaande klanten voor upsell, ex-klanten voor win back en mensen die nog geen klant zijn. Ook hebben ze in het verleden afspraken ingeboekt voor deur aan deur bezoeken.’
Flexibel, korte lijntjes en resultaatgericht
‘Wanneer ik ze in drie termen zou moeten beschrijven dan is het eerste dat in me opkomt toch wel het woord ‘flexibel’. Kijk, wij werken met marketingcampagnes, en die niet altijd in beton gegoten zijn. Snel kunnen bijsturen wanneer een bepaalde methodiek niet blijkt te werken is heel belangrijk voor een bedrijf als het onze. En dat gaat vanaf dag één heel gestroomlijnd met ze.
"Vanaf dag één een gestroomlijnde en vertrouwde samenwerking."
Partner is het tweede woord: Dat blijkt bijvoorbeeld ook uit hun bereidheid om verantwoordelijkheid voor de resultaten te nemen. Dat betekent dat ze niet alleen staan voor een bepaalde kwántiteit in te bellen records, maar ook voor kwáliteit. Tot slot zijn de lijnen heel kort. We kunnen, mede dankzij de platte organisatie, snel schakelen.’
Benchmarken: een voortvarend onderdeel van de dienstverlening
‘Ik loop, ook vanuit mijn rol bij DELTA, nogal warm voor cijfers en voor tabellen. Benchmarken vinden wij belangrijk omdat ik daarmee verschillende partijen naast elkaar kan zetten. Daarin leren we in deze samenwerking ook steeds meer met elkaar, bijvoorbeeld om duidelijke afspraken te maken over de hoeveelheid trainingsuren die we besteden of over wat te doen als er een collega uitvalt. Dit onderdeel van de dienstverlening pakken ze voortvarend op.
Verstandige mannen die weten waar Abraham de mosterd haalt
‘Kort samengevat zijn de eigenaren van ContactWorx gewoon verstandige mannen die weten waar Abraham de mosterd haalt. Loopt alles al perfect? Natuurlijk niet, dat werkt zo bij elk partnership waarin je wilt groeien met elkaar.
Maar het feit dat ze samen met ons bereid zijn om die stip aan de horizon te zetten, maakt ze tot een fijne partner die mee kan én wil denken en verantwoordelijkheid voor behaalde resultaten neemt. En dat is precies wat wij, ook in de toekomst, bij DELTA Fiber nodig hebben.’
Word het volgende succesverhaal
DELTA Fiber Nederland heeft de juiste stap gezet. Is jouw organisatie ook klaar voor klantcontact dat wél werkt? Neem contact met ons op, bij een kopje koffie vertellen wij je er alles over.
Make contact work.
Klantcontact experts van A tot Z met een eigen Wft callcenter in Rijswijk Voor een verfrissend geluid in klantcontact.