088 - 020 46 00 Afspraak maken Contact

Waarom uitzendkrachten in klantenservice duurder zijn.

Geld besparen en kwaliteit verbeteren?

Op dit moment is het moeilijk om goed personeel te vinden. En uitzendbureaus profiteren hierop: hun tarieven zijn omhoog gegaan naar een factor tussen de 2.5 en 3!

Hierdoor is het vaak duurder om zelf uitzendkrachten in te huren dan om uit te besteden aan een professioneel callcenter,

Hoe vroeger gedacht werd, klopt niet meer

In het verleden dachten bedrijven vaak dat het inzetten van een externe partij duurder was dan zelf uitzendkrachten of mensen in dienst nemen.

Maar zelf mensen in dienst nemen is ook steeds lastiger. En uitzendbureaus worden ook steeds duurder.

Uitzendkracht versus uitbesteden: een rekenvoorbeeld

Uitzendbureaus berekenen momenteel meestal een factor tussen 2,5 en 3, afhankelijk van het aantal medewerkers en de gewenste periode.

Als we uitgaan van een gemiddeld uurloon van 12 tot 14 euro voor een klantcontactmedewerker, betaal je al gauw 31,20 tot 42 euro voor een uitzendkracht.

En dan moet je nog steeds zelf het volgende regelen:

❌ Een werkplek verzorgen
❌ Inwerken op de vloer
❌ Trainen én coachen
❌ Roosteren en inplannen
❌ Vervanging regelen bij ziekte of verzuim

Die uitzendkrachten zijn dus zo goedkoop niet meer.

Klantenservice van topniveau: zonder uitzendkrachten geregeld

Bij ContactWorx kun je externe klantcontactmedewerkers inzetten voor een vast uurtarief, afhankelijk van het profiel en de inzet.

Jullie betalen een vast uurtarief, wij regelen:

✅ Kwalitatieve, geschoolde werknemers op onze locatie
✅ De planning en het rooster
✅ Vervanging bij verzuim
✅ Extra inzicht in inkomend (bel)verkeer
✅ Genoeg mensen, op elk moment

Hoor binnen 1 gesprek hoe het anders kan.

Trek aan de bel bij Marcel Dekker, directeur Strategie & Innovatie. In een kort telefonisch gesprek van 15 minuten heeft hij dé oplossing in huis voor het outsourcen van jouw callcenter.

Maak een afspraak
Stel je vraag

Stel je vraag aan ContactWorx

Make contact work.

Klantcontact experts van A tot Z met een eigen Wft callcenter in Rijswijk Voor een verfrissend geluid in klantcontact.

Make contact work
088 - 020 46 00