Annatommie MC heeft weer controle over het klantcontact
ContactWorx gaf Annatommie MC de controle over het klantcontact terug met betere inrichting en processen, wat leidde tot een Service Level van 90% in plaats van 30%.
ContactWorx voor Annatommie MC
- Groei van 1 naar 9 vestigingen met 250 medewerkers
- Stijging in Service Level van 30 naar 90%
- Beter bereikbaar en schaalbaar
Annatommie MC contact-center
Door de snelle groei van één locatie naar 9 vestigingen met 250 medewerkers, worstelde Annatommie MC met een telefonische bereikbaarheid die te wensen overliet. Er waren verschillende telefoonnummers in omloop, waardoor het voor klanten ook niet duidelijk was welk nummer waarvoor gebeld kon worden. Verder was er een hybride vorm van klantcontact ontstaan, waarbij er zowel centraal als decentraal gesprekken werden afgehandeld. Bovendien zaten niet altijd de juiste mensen op de juiste plekken.
“We waren niet in control met onze (telefonische) bereikbaarheid. Dat was onder meer het gevolg van een snelle groei. … Inmiddels is de controle weer helemaal terug, is de inrichting correct en zijn onze processen steeds beter op orde.” Ruud Sijbers, commercieel directeur Annatommie Medisch Centrum
Lees ook: ‘Snelle groei had gevolgen voor onze bereikbaarheid’: een interview met Ruud Sijbers, commercieel directeur Annatommie Medisch Centrum.
De aanpak van ContactWorx
ContactWorx deed als onderdeel van de klantcontactanalyse een nulmeting om inzicht te geven in de huidige situatie. In de klantcontactstrategie gaf ContactWorx advies over de wenselijke situatie met duidelijke stappen om daar te komen. Vervolgens hielp ContactWorx in de keuze voor de juiste telefonieprovider met bijbehorend platform.
Het resultaat
Annatommie MC heeft de controle weer helemaal terug. De inrichting klopt en de processen zijn beter op orde, waardoor het medisch centrum weer controle en inzicht heeft. Met een flinke stijging van het Service Level leiden de verbeteringen ook duidelijk tot hogere klanttevredenheid.
“Ik gun elke instelling en elke betrokken cliënt dat dit op orde is. Want pas dan kun je van A tot Z de zorg leveren die een mens verdient.” Ruud Sijbers, commercieel directeur Annatommie Medisch Centrum
Ook toe aan beter klantcontact?
Maak vrijblijvend een afspraak met ContactWorx of vraag de gratis quickscan aan om te ontdekken welke verbeteringen je nu al kunt doen.
Make contact work.
Klantcontact experts van A tot Z met een eigen Wft callcenter in Rijswijk Voor een verfrissend geluid in klantcontact.