088 - 020 46 00 Quickscan Afspraak maken Contact

Multi-channel klantoplossingen: is het de investering waard?

Voor bijna alle klantgerichte bedrijven is het belangrijk om online aanwezig te zijn. Vooral in de wereld van vandaag waarin iedereen online is. Het aanbieden van een multi-channel oplossingen is een van de nieuwere en meest effectieve bedrijfsstrategieën, waarmee organisaties ervoor zorgen dat ze een consistente customer experience leveren over verschillende kanalen. Dit kan zijn in de winkel, in de webshop, op social media en op de corporate website, maar ook op sites van resellers, op klantfora, vergelijkingssites, apps, zoekmachines en alle andere kanalen.

Het definiëren van multi-channel klantoplossingen

In het verleden verloren veel bedrijven een aanzienlijk aantal klanten vanwege hun onvermogen om goede klantenservice te leveren. Aangezien de klantenservice een integraal onderdeel is van de klantreis, is het van cruciaal belang dat je in staat bent om aan de behoeften en wensen van de klant te voldoen. Klanten nemen via steeds meer verschillende kanalen contact met je op. Voorbeelden van deze kanalen zijn:

  • E-mail
  • Chat
  • Sms
  • Whatsapp
  • Sociale media
  • Telefoon

Een multi-channel klantoplossing is de integratie van alle beschikbare communicatiekanalen waarmee een consument in contact kan komen met jouw bedrijf.

Hoe kunt u multi-channel werken?

Wanneer je samenwerkt met een ervaren multi-channel contactcentrum, kan je bedrijf realtime in contact komen met jouw doelgroep op alle kanalen. De diversiteit van alle platformen geeft consumenten meer controle wanneer zij zich bezighouden met jouw merk of bedrijf. Het stelt de medewerkers van het multi-channel contactcenter ook in staat om hun klantenservicepraktijken af ​​te stemmen op jouw klantenservicestrategie en om de klantenservice te bieden, die de verwachtingen van jouw bedrijf en de gewaardeerde consumenten overtreft. Wanneer jouw bedrijf multi-channel oplossingen gaat aanbieden voor haar klanten, zal de consument in staat zijn om te communiceren door middel van:

  • Een online chat
  • Een Sms-bericht
  • Een Whatsapp-bericht
  • Een e-mailbericht
  • Een telefoongesprek
  • Een social media profiel

Ze kunnen ook elk mobiel platform dat ze bezitten, gebruiken om contact te leggen voor het stellen van vragen over een levering, de voorraad of de openingstijden. Naast het bieden van real-time multi-channel klantenservice, worden alle interacties opgenomen in individuele klantrecords die je kunt gebruiken om de relatie met jouw klanten op te bouwen en het maximale uit de klantrelatie te halen.

Is het de moeite waard om te investeren in multi-channel klantoplossingen?

Veel organisaties komen obstakels tegen bij de integratie van multi-channel klantoplossingen in hun organisatie. Een van die obstakels is dat er een geschikte infrastructuur ontbreekt, die deze innovatieve oplossing nodig heeft. Een ander punt is dat veel bedrijven niet over de financiële middelen beschikken om de vereiste infrastructuur te kunnen beveiligen. Als jouw bedrijf ernaar streeft om de best mogelijke klantervaring te bieden, dan wordt het ten zeerste aanbevolen om vanaf het begin te investeren in multi-channel oplossingen. Het bundelen van de middelen die nodig zijn om multi-channel klantoplossingen te kunnen implementeren, zal jouw organisatie op twee manieren ten goede komen.

1. Jouw organisatie is toegankelijk op alle platformen

Met de implementatie van deze oplossing kan technologie jouw organisatie naar een hoger niveau tillen. Jouw merk krijgt onder andere een eigen website, een smartphone-applicatie en aanwezigheid op sociale media. Het voordeel van de aanwezigheid op de verschillende kanalen is dat jouw bedrijf toegankelijker wordt dan ooit tevoren.

2. Jouw organisatie zal haar klantenservice kunnen afstemmen op multi-channel oplossingen

Omdat veel organisaties websites, sociale media en verschillende CRM systemen en applicaties hebben, zijn veel van hun klanten nog steeds gefrustreerd als blijkt dat deze systemen niet goed op elkaar aansluiten. De reden is dat de technologie niet is afgestemd op hun klantenservice-strategie. Wanneer je multi-channel oplossingen in jouw organisatie integreert, heb je de mogelijkheid om al jouw kanalen af te stemmen op jouw klantenservice. Hiermee zorgt u ervoor dat er een eenduidige customer experience over meerdere kanalen geleverd kan worden aan jouw klanten.

Door in realtime aan de behoeften en wensen van jouw klanten te kunnen voldoen krijgt de klant een gevoel van waardering. Daarom is investeren in multi-channel klantoplossingen zeker de moeite waard.

Neem contact met ons op

Mocht je meer informatie willen ontvangen over onze service neem dan contact met ons op via 088-0204600 of per e-mail via info@contactworx.nl

Maak een afspraak
Of vraag een gratis quickscan aan

Stel je vraag aan ContactWorx

Make contact work.

Klantcontact experts van A tot Z met een eigen Wft callcenter in Delft. Voor een verfrissend geluid in klantcontact.

Make contact work
088 - 020 46 00 Contact