088 - 020 46 00 Quickscan Afspraak maken Contact

Nemen jouw medewerkers met een échte glimlach de telefoon op?

Een glimlach kost niets, wordt weleens gezegd. Ook voor de medewerkers van je klantenservice is het zaak om altijd goedgehumeurd de telefoon op te nemen. Immers, om een goede eerste indruk te maken op cliënten, is een vriendelijke stem aan de telefoon van cruciaal belang. Met goedgemutste collega’s haal je dan ook meer rendement uit je telefonisch klantcontact.

Een zuur gezicht kun je niet verbloemen

Met een big smile op je gezicht de telefoon opnemen? Maar wacht eens even, de cliënt aan de andere kant van de lijn kan toch helemaal niet zien of ik vrolijk of treurig kijk! Op het eerste gezicht is dat een logische gedachte. Maar vergis je niet! Een bellende cliënt heeft het meteen door als een medewerker al dan niet met een glimlach de telefoon opneemt. Je kunt het eenvoudigweg niet verbloemen als je een telefoongesprek voert terwijl je gezicht op onweer staat. Zoiets voelt een cliënt meteen! Natuurlijk, na een zwaar weekend hebben wij allemaal weleens last van een maandagochtendhumeur. Maar professionele klantenservicemedewerkers onderscheiden zich er juist door, omdat zij cliënten te allen tijde vriendelijk te woord staan.

Het zonnetje in huis

Toegegeven, het is allemaal makkelijker gezegd dan gedaan. Want voor je klantenserviceteam is het niet eenvoudig om altijd maar het zonnetje in huis te moeten zijn. Maar daarom is het des te belangrijker om je mensen daarop zo goed mogelijk te trainen en te zorgen voor een optimale inrichting van je klantcontactcentrum, zodat het niet te druk is en medewerkers zichzelf voorbij gaan lopen. Daarnaast is het geven van een schouderklopje als je merkt dat cliënten tevreden zijn met de telefonische dienstverlening ook belangrijk. Hoe dan ook, onderschat het belang van vrolijke en goed gemotiveerde medewerkers niet. Voor de gemiddelde cliënt is het minstens net zo vervelend om een onvriendelijke medewerker aan de lijn te hebben dan om twintig minuten in de wachtrij te staan. En het laatste wat je wil is dat een potentiële cliënt door een chagrijnig overkomende telefonist overstapt naar een concurrent. Overigens begint een succesvol klantcontact al op de website van je organisatie. Een potentiële cliënt moet zich daar al meteen welkom voelen en getriggerd worden om contact op te nemen. Die vrolijke medewerker met die glimlach op zijn gezicht doet dan vanzelf de rest.

Een glimlach doet wonderen

Een glimlach doet wonderen en kan je klantenservice veel opleveren. Meer weten? Neem dan contact met ons op!

Maak een afspraak
Of vraag een gratis quickscan aan

Stel je vraag aan ContactWorx

Make contact work.

Klantcontact experts van A tot Z met een eigen Wft callcenter in Delft. Voor een verfrissend geluid in klantcontact.

Make contact work
088 - 020 46 00 Contact