Klantcontact optimaliseren
Voor een uitstekende klantenservice
Door klantcontact te optimaliseren haal je het beste uit je callcenter. Elk callcenter kan verbeteren, de kunst is om de verbeterpunten te vinden en om de juiste acties uit te voeren die bijdragen aan het bereiken van je doelen. ContactWorx helpt je jouw klantenservice te optimaliseren.
De signalen om je klantenservice te optimaliseren
Wanneer is het slim om je callcenter te verbeteren? Deze signalen maken vaak al duidelijk dat je jouw klantenservice kunt optimaliseren.
- Je hebt op momenten te weinig grip op het volume aan klantcontacten
- Je hebt te weinig inzicht in de redenen waarom klanten contact opnemen
- Je hebt relatief veel piekverkeer, lange wachttijden en/of abandoned calls
- Je kunt lastig opschalen omdat kennis te weinig gedeeld is en er te weinig ruimte is voor skills based routing
- Je merkt dat het ziekteverzuim en/of verloop hoog is en vindt lastig nieuwe, goede mensen
Herken je dit? Bedenk dan ook dat deze signalen nog niet altijd precies duidelijk maken wat er concreet mis is. Een klantenservice die niet optimaal presteert, kan veel oorzaken hebben. Van een gedeelde kennisbank die niet op orde is, tot medewerkers met de verkeerde profielen aan de telefoon.
Callcenter-dashboard
Met een goed ingericht callcenter-dashboard en concrete callcenter-kpi’s heb je de handvatten om de juiste optimalisaties door te voeren. Het gevolg? Je callcenter Service Level schiet omhoog, je klant- of patiënttevredenheid stijgt en je agents werken gezonder en met meer plezier.
Optimaliseer je klantcontact met ContactWorx
Wil jij ook het maximale halen uit je callcenter of klantenservice en werken aan meer omzet en blijere klanten en medewerkers? Maak een afspraak met ContactWorx. Make contact work!
Make contact work.
Klantcontact experts van A tot Z met een eigen Wft callcenter in Rijswijk Voor een verfrissend geluid in klantcontact.